Obchodné podmienky poskytovania služby ZSE Drive – podnikateľ
1.1. Tieto obchodné podmienky poskytovania Služieb ZSE Drive (ďalej len „OP“) tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvného vzťahu založeného zmluvou o poskytovaní služby ZSE Drive medzi Zákazníkom a spoločnosťou Západoslovenská energetika, a.s., so sídlom Čulenova 6, 816 47 Bratislava, IČO: 35 823 551, zapísanou v Obchodnom registri Mestskéhosúdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo 2852/B(ďalej len „Poskytovateľ“) a upravujú ich vzájomné práva a povinnosti, podmienky poskytovania a využívania Služieb ZSE Drive.
1.2. OP určujú časť obsahu Zmluvy medzi Poskytovateľom a Zákazníkom za účelom poskytovania Služieb. Ustanovenia v Zmluve majú pred OP prednosť, pokiaľ sú s nimi v rozpore.
1.3. Zákazník pri využívaní Služieb berie na vedomie, že Poskytovateľ nie je dodávateľom elektriny v zmysle Zákona o energetike, ale je poskytovateľom Služieb ZSE Drive.
1.4. OP sa spravidla vydávajú v písomnej podobe, sú formulované jasne a zrozumiteľne a sú dostupné v slovenskom jazyku.
1.5. Pre účely týchto OP:
a) AC nabíjanie – nabíjanie Elektrického vozidla striedavým prúdom na Nabíjacích staniciach s výkonmi do 22 kW, pričom za AC nabíjanie sa považuje aj využitie 400 V/32 A a 230 V/16 A priemyselných zásuviek;
b) Benefit – asistenčné služby – Poskytovateľom poskytovaný benefit asistenčných služieb, ktorý Poskytovateľ realizuje prostredníctvom poisťovne, s ktorou má uzatvorenú poistnú zmluvu, a ktorý môže využívať každý Zákazník, ktorý vyjadrí preukázateľný súhlas s poskytovaním poistného plnenia, pričom podmienky poskytovania Benefitu – asistenčné služby sú bližšie upravené v osobitných Podmienkach poskytovania benefitu asistenčných služieb;
c) DC nabíjanie – nabíjanie Elektrického vozidla jednosmerným prúdom;
d) Cenník – dokument, v ktorom sú stanovené ceny za poskytovanie Služieb a/ alebo v súvislosti s poskytovaním týchto Služieb vrátane Programu služieb. Cenník tvorí súčasť Zmluvy a je dostupný aj na Webovom sídle;
e) Cena za kWh – cena určená za Službu vo výške v zmysle platného Cenníka a uplatňuje sa na množstvo elektrickej energie spotrebovanej pri nabíjaní Elektrického vozidla; objem elektrickej energie sa stanoví spôsobom podľa bodu
5.2. týchto OP;
f) Dodatok na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome – dodatok k Zmluve, ktorého predmetom je poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome Zákazníka;
g) Domáci roaming – poskytovanie Roamingových služieb v nabíjacích sieťach iných poskytovateľov ako Poskytovateľa na území Slovenskej republiky. Nabíjacie stanice v Domácom roamingu sú označené logom príslušného poskytovateľa a informácie o ich umiestnení sú dostupné na Webovom sídle v Zákazníckej zóne Web a Zákazníckej zóne mobil;
h) Domáci wallbox v bytovom dome – súkromná nabíjacia stanica vo vlastníctve Zákazníka, umiestnená v bytovom dome Zákazníka, ktorá je pripojená na Nabíjaciu infraštruktúru v bytovom dome a odberné miesto Poskytovateľa (odberateľa elektriny) a ktorá umožňuje využívanie niektorých Služieb bližšie určených v čl. 4 týchto OP;
i) Elektrické vozidlo - motorové vozidlo vybavené hnacou jednotkou, ktoré sa skladá minimálne z jedného neperiférneho elektrického motora ako meniča energie s nabíjateľným systémom ukladania elektriny, ktorý možno externe nabíjať;
j) Nabíjacia infraštruktúra v bytovom dome – elektroinštalácia, technické zariadenia a ostatné komponenty potrebné pre riadnu prevádzku Domácich wallboxov v bytovom dome a elektrických prípojných miest pre elektrické vozidlá v bytových domoch. Nabíjacia infraštruktúra v bytovom dome je vo vlastníctve Poskytovateľa, pričom táto je pripojená na zdroj elektrickej energie (odberné miesto), na ktorom je odberateľom elektrickej energie Poskytovateľ;
k) Nabíjacia karta / Karta – plastová identifikačná karta alebo prívesok na kľúče obsahujúca RFID čip, pridelená Zákazníkovi na základe Zmluvy, slúžiaca na identifikáciu a autorizáciu Zákazníka pri využívaní Služby. Nabíjacia karta je súčasťou všetkých Programov Služieb s výnimkou Programu ZSE Drive Guest a Zákazníkovi sa vydáva za poplatok stanovený v Cenníku. Poplatok za vydanie Karty zahŕňa aktiváciu Nabíjacej karty a doručenie Karty Zákazníkovi poštou alebo kuriérom; Prepaid Nabíjacia karta predstavuje Nabíjaciu kartu obsahujúcu predplatený objem Služieb ZSE Drive zadefinovaný v peňažnom vyjadrení (v EUR) („Kredit“), ktorého výška je určená Poskytovateľom;
l) Nabíjacia sieť alebo Sieť ZSE Drive – je sieť (i) všetkých Nabíjacích staníc vlastnených a/alebo prevádzkovaných Poskytovateľom a (ii) nabíjacích staníc vlastnených a/alebo prevádzkovaných Roamingovým partnerom Partnerského Roamingu, ktorých presný zoznam je uvedený na Webovom sídle v Zákazníckej zóne Web a Zákazníckej zóne mobil a ktoré slúžia na AC nabíjanie, DC nabíjanie, Ultra nabíjanie a/alebo DriveX nabíjanie;
m) Nabíjacia stanica – verejne prístupná nabíjacia stanica Poskytovateľa zaradená do siete Nabíjacích staníc a umožňujúca využívanie Služby. Aktuálny zoznam Nabíjacích staníc sa zverejňuje prostredníctvom Webového sídla. Z technického hľadiska je Nabíjacia stanica zariadenie pozostávajúce z jedného alebo viacerých nabíjacích bodov, ktoré umožňujú Zákazníkovi nabíjanie akumulátora Elektrického vozidla. Nabíjacie stanice ZSE DriveX sú Nabíjacie stanice, ktoré sú označené logom ZSE DriveX a ktorých zoznam je vedený na Webovom sídle Poskytovateľa;
n) Neoprávnené používanie Nabíjacej karty – pod neoprávneným používaním Nabíjacej karty sa myslia prípady uvedené v bode 3.14., 3.33. a 3.36. týchto OP, na základe ktorých je Poskytovateľ oprávnený pristúpiť k jednostrannému zablokovaniu Nabíjacej karty. Zablokovaním Nabíjacej karty Poskytovateľom nezaniká povinnosť Zákazníka uhradiť všetky do momentu zablokovania Nabíjacej karty vzniknuté finančné záväzky. Poskytovateľ informuje Zákazníka o zablokovaní Nabíjacej karty z dôvodu Neoprávneného používania Nabíjacej karty minimálne 24 hodín pred jej zablokovaním prostredníctvom e-mailu, telefonicky alebo prostredníctvom SMS. Po zablokovaní Nabíjacej karty v prípade Neoprávneného používania Nabíjacej karty má Poskytovateľ právo odstúpiť od Zmluvy;
o) Občiansky zákonník – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;
p) Obchodný zákonník – zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov;
q) Oprávnená osoba – Zákazník, ktorý má platnú a účinnú Zmluvu, na základe ktorej je držiteľom Nabíjacej karty, a ktorý môže využívať Služby nabíjania namiesto Výrobcu elektriny za podmienok uvedených v Zmluve o výkupe so Službou nabíjania, v OP ZSE Energia, a.s., v Obchodných podmienkach poskytovania služby ZSE Drive–spotrebiteľ a v bode 3.38 a nasl. týchto OP;
r) Partnerský roaming – poskytovanie Roamingových služieb na nabíjacích staniciach vo vlastníctve iného subjektu než Poskytovateľa, pričom nabíjacie stanice sú zaradené do Nabíjacej siete ZSE Drive. Nabíjacie stanice v Partnerskom roamingu sú označené logom siete ZSE Drive a informáciou
„Partnerský roaming“. Informácie o umiestnení nabíjacích staníc Partnerského roamingu sú dostupné na Webovom sídle v Zákazníckej zóne Web a Zákazníckej zóne mobil;
s) Platobný terminál – platobné terminály vrátane samostatnej dotykovej obrazovky s užívateľským rozhraním pre manažment nabíjania a platieb na Nabíjacích staniciach;
t) Predĺžená záruka – je vo vymedzených prípadoch súčasťou Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome a podmienky jej využívania sú bližšie upravené v čl. 4 týchto OP
u) Program služieb / Program – je štruktúrované vyjadrenie cenovej ponuky, ktoré zahŕňa výšku mesačného poplatku, poplatok za nabíjanie Elektrického vozidla a prípadné ďalšie poplatky. Program služieb je možné zvoliť pre každú Nabíjaciu kartu samostatne. Základné Programy služieb sú: ZSE Drive Guest a ZSE Drive Eco. Programy služieb s Benefitom - asistenčné služby sú: ZSE Drive Partner Safe, ZSE Drive Road Safe a ZSE Drive Flat Safe. Programy v súvislosti so Službami Domáceho wallboxu v bytovom dome sú: Partner Bytový dom, Road Bytový dom a Flat Bytový dom;
v) Prostriedky komunikácie na diaľku – spôsob, ktorý umožňuje uzatvoriť Zmluvu alebo dodatok s ňou súvisiaci bez súčasnej fyzickej prítomnosti Poskytovateľa a Zákazníka, a to prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie;
w) Rezidentská lokalita – miesto určené pre nabíjanie Elektrických vozidiel s dlhším časovým trvaním, spravidla umiestnené v blízkosti obytných budov alebo prestupných uzlov verejnej hromadnej dopravy. AC nabíjanie v Rezidentskej lokalite umožňuje dlhší čas nabíjania Elektrického vozidla bez platby za Parkovné v zmysle Cenníka. Informácia o tom, či je Nabíjacia stanica umiestnená v lokalite označenej za Rezidentskú, je uvedená na Webovom sídle a v mobilnej aplikácii ZSE Drive.
x) Roamingový partner – je vlastník a/alebo prevádzkovateľ nabíjacích staníc umiestnených na území alebo mimo územia Slovenskej republiky, ktoré sú pre využitie Služieb ZSE Drive sprístupnené Zákazníkom na základe zmluvy medzi Poskytovateľom a Roamingovým partnerom;
y) Roamingové služby – sú služby nabíjania Elektrických vozidiel na nabíjacích staniciach Roamingových partnerov na území Slovenskej republiky v rámci Domáceho roamingu a Partnerského roamingu a mimo územia Slovenskej republiky v rámci Zahraničného roamingu;
z) Parkovné – poplatok za prekročenie času určeného pre nabíjanie Elektrického vozidla v zmysle Cenníka, ktorý Poskytovateľ Zákazníkovi fakturuje spolu s poplatkom za Program služieb a ďalšími poplatkami. Úhradou Parkovného v zmysle týchto OP nezaniká prípadný záväzok Zákazníka na úhradu parkovného (alebo iného súvisiaceho poplatku) určeného prevádzkovateľom parkoviska, v rámci ktorého je Nabíjacia stanica umiestnená.
aa) Služby / Služby ZSE Drive –pozostávajú:
A)v prípade Programu služieb, pri ktorých sa vydáva Karta z (i) nabíjania Elektrických vozidiel v sieti verejne prístupných nabíjacích staníc Poskytovateľa prostredníctvom Karty, (ii) poskytnutia Zákazníkovi Karty a (iii) prístupu na Webové sídlo, Zákaznícku zónu web a Zákaznícku zónu mobil, vrátane prístupu k informáciám o využívaní Služby;
B)v prípade Programu služieb, pri ktorých sa nevydáva Karta z (i) nabíjania Elektrických vozidiel v sieti verejne prístupných nabíjacích staníc Poskytovateľa prostredníctvom Zákazníckej zóny mobil a (ii) prístupu na Zákaznícku zónu mobil a k informáciám o využívaní Služby;
C)v prípade Programu ZSE Drive Partner Safe, ZSE Drive Road Safe a ZSE Drive Flat Safe zo Služieb nabíjania, ak je platná a účinná Zmluva o výkupe so Službou nabíjania a Služby nabíjania nevyužíva Výrobca elektriny;
bb) Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome - služby poskytované Zákazníkovi Poskytovateľom v súvislosti s využívaním Domáceho wallboxu v bytovo dome, pričom bližšia špecifikácia týchto služieb je definovaná v čl. 4 týchto OP;
cc) Služby nabíjania - nabíjanie Elektrických vozidiel v Sieti ZSE Drive v zvolenom Programe podľa týchto OP, v rámci ktorých umožňuje Poskytovateľ Oprávnenej osobe použiť Výrobcom elektriny zvolené percento dodanej elektriny na nabíjanie Elektrického vozidla; Sieťou ZSE Drive sa pre účely Služby nabíjania myslia výlučne Nabíjacie stanice vlastnené a prevádzkované Poskytovateľom. Pre vylúčenie pochybností, pre účely využívania Služieb nabíjania sa do Siete ZSE Drive nezahŕňajú nabíjacie stanice Roamingových partnerov v Partnerskom roamingu, Domácom roamingu a ani Zahraničnom roamingu v zmysle týchto OP;
dd)Ultra nabíjanie – nabíjanie Elektrického vozidla jednosmerným prúdom s výkonom konektora vyšším alebo rovným 100 kW; DriveX nabíjanie je Ultra nabíjanie na Nabíjacích staniciach fyzicky označených logom ZSE DriveX a viditeľne rozlíšených od ostatných Nabíjacích staníc v mobilnej aplikácii a na Webovom sídle;
ee) Voľný objem nabíjania – AC nabíjanie, DC nabíjanie, Ultra nabíjanie alebo DriveX nabíjanie Elektrických vozidiel v rámci Programu určené do kumulatívnej výšky voľného objemu nabíjania v zúčtovacom období, ktoré je zahrnuté v mesačnom poplatku za dané zúčtovacie obdobie. Nabíjanie v Zahraničnom a Domácom roamingu nie je zahrnuté do Voľného objemu nabíjania;
ff) Výrobca elektriny – zákazník v zmysle Obchodných podmienok poskytovania služby ZSE Drive–spotrebiteľ (ďalej len „OP ZSE Drive – spotrebiteľ“), ktorý je výrobcom elektriny vo výrobnom zariadení, a ktorý zároveň uzatvoril so spoločnosťou ZSE Energia, a.s. a Poskytovateľom Zmluvu o výkupe so Službou nabíjania;
gg) Zahraničný roaming – poskytovanie Roamingových služieb mimo územia Slovenskej republiky;
hh) Zákazník – je právnická osoba, ktorá (i) sa registrovala na Webovom sídle alebo (ii) vyplnila formulár na Zákazníckej zóne mobil za účelom využívania Služby tzv. jednorazového nabíjania a ktorá pri uzatváraní a plnení Zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej, obchodnej činnosti, zamestnania alebo povolania;
ii) Zákaznícky účet – je účet Zákazníka zriadený v Zákazníckej zóne web a Zákazníckej zóne mobil po jeho úspešnej registrácii a umožňuje Zákazníkovi prístup k údajom v rámci zákazníckej zóny;
jj) Zákaznícka zóna web – je webová aplikácia prostredníctvom ktorej má Zákazník prístup k údajom o Službe prehľad fakturácie, štatistiku využívania Služby, možnosť zmeny registračných údajov a iné.
kk) Zákaznícka zóna mobil – je mobilná aplikácia prostredníctvom ktorej má Zákazník možnosť zistiť polohu najbližšej Nabíjacej stanice, zobraziť aktuálny stav nabíjania Elektrického vozidla, zrealizovať úhradu za jednorazové nabíjanie, získať informatívny náhľad k histórii nabíjania a iné;
ll) Zákon o energetike - zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
mm) Zmluva – zmluva o poskytovaní Služby ZSE Drive uzatvorená medzi Zákazníkom a Poskytovateľom;
nn) Zmluva o výkupe so Službou nabíjania – znamená Zmluvu o výkupe elektriny v dynamickom produkte s možnosťou využitia Služby nabíjania v Sieti ZSE Drive alebo obdobnú trojstrannú zmluvu uzatvorenú medzi Poskytovateľom, Výrobcom elektriny a spoločnosťou ZSE Energia, a.s., v rámci ktorej sa tieto zmluvné strany dohodli na možnosti použitia Výrobcom elektriny alebo Oprávnenou osobou Výrobcom elektriny vyrobenej a nespotrebovanej elektriny v rámci Služby nabíjania, a ktorá sa okrem týchto OP spravuje prioritne obchodnými podmienkami spoločnosti ZSE Energia, a.s. bližšie definovanými v Zmluve o vykúpe so Službou nabíjania (ďalej len „OP ZSE Energia, a.s.“);
oo) Zmluvné strany - Zákazník spoločne s Poskytovateľom;
pp) Voucher - potvrdenie o práve Zákazníka voči Poskytovateľovi, aby mu tento pri účtovaní ceny za poskytovanie Služieb ZSE Drive odpočítal od konečnej ceny za poskytovanie Služieb ZSE Drive sumu uvedenú na Voucheri, a to za podmienok uvedených vo Voucheri a /alebo týchto OP;
qq)Webové sídlo – rozumie sa webové sídlo www.zsedrive.sk, prostredníctvom ktorého má Zákazník prístup k registrácii, k Zákazníckemu účtu web a na ktorej sú zverejnené všetky podmienky a informácie ohľadom Služby vrátane aktuálneho statusu a rozmiestnenia Nabíjacích staníc, spôsobu obsluhy Nabíjacích staníc, novo sprevádzkovaných Nabíjacích staniciach, novinkách ohľadom elektromobility a iné.
2.1. Poskytovateľ poskytuje Službu na Nabíjacích staniciach, ktorých zoznam je zverejnený na Webovom sídle.
2.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zoznam uvedený v bode 2.1. jednostranne meniť.
2.3. Poskytovateľ poskytuje Službu v čase, ktorý je uvedený pre príslušnú Nabíjaciu stanicu v zozname podľa bodu 2.1. s výnimkou prerušenia alebo obmedzenia poskytovania Služby podľa týchto OP.
3.1. Pred uzatvorením Zmluvy je Zákazník povinný pravdivo a úplne informovať o všetkých skutočnostiach nevyhnutných pre Poskytovateľa za účelom uzatvorenia a plnenia Zmluvy. Zmluvné strany, ako aj osoby konajúce v mene Zákazníka sú povinné pred uzatvorením Zmluvy za účelom identifikácie preukázať svoju totožnosť. Osoby odlišné od štatutárnych zástupcov Zákazníka sú oprávnené podpísať Zmluvu len na základe predloženého plnomocenstva alebo poverenia preukazujúceho oprávnenie konať v mene Zákazníka vo všetkých úkonoch nevyhnutných k uzatvoreniu Zmluvy.
3.2. Poskytovateľ má právo odmietnuť uzatvorenie Zmluvy so Zákazníkom (žiadateľom o uzatvorenie Zmluvy) v ktoromkoľvek z nasledujúcich prípadov:
a) žiadateľ o uzatvorenie Zmluvy má voči Poskytovateľovi neuhradené peňažné záväzky z akéhokoľvek (aj už ukončeného) zmluvného vzťahu,
b) žiadateľ o uzatvorenie Zmluvy je štatutárnym orgánom a/alebo má majetkové alebo hlasovacie práva v spoločnosti, voči ktorej Poskytovateľ eviduje neuhradené peňažné záväzky po splatnosti z akéhokoľvek (aj už ukončeného) zmluvného vzťahu (majetkové alebo iné prepojenie podľa tohto bodu OP sa týka aj fyzickej osoby alebo živnostníka),
c) EČV vozidla, ktoré žiadateľ o uzatvorenie Zmluvy žiada registrovať v rámci požadovaného zmluvného vzťahu, je už registrované na inú Zmluvu so Zákazníkom.
Za účelom posúdenia existencie podmienok, pri ktorých je Poskytovateľ oprávnený odmietnuť uzatvorenie Zmluvy podľa tohto bodu 3.2., má Poskytovateľ právo požadovať od žiadateľa o uzatvorenie Zmluvy predloženie relevantných dokumentov a poskytnutie času nevyhnutného na posúdenie takýchto dokumentov pred uzatvorením Zmluvy, ktorý nesmie byť dlhší ako päť (5) pracovných dní.
3.3. Zmluva sa v zmysle ustanovenia § 40 ods. 4 Občianskeho zákonníka uzatvára elektronicky, a to vyplnením registračného formulára na Webovom sídle Poskytovateľa, a to:
a) osobne, v priestoroch Poskytovateľa alebo jeho zmluvného partnera;
b) prostredníctvom Prostriedkov komunikácie na diaľku, pričom neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú tieto OP.
34. V registračnom formulári je Zákazník povinný vyplniť pravdivo a úplne všetky položky a bezodkladne vykonať úpravu všetkých údajov, pokiaľ prišlo po registrácii k akejkoľvek zmene.
3.5.Registráciou Zákazník potvrdzuje svoj výslovný súhlas s týmito OP a vôľu byť nimi viazaný a zároveň vyhlasuje, že si OP riadne prečítal a ich obsahu porozumel.
3.6.Pre vylúčenie pochybností, Zmluva je uzatvorená okamihom úspešnej registrácie a účinná i) okamihom doručenia Karty Zákazníkovi alebo ii) aktívnym využitím Služieb zo strany Zákazníka, podľa toho, ktorá z udalostí podľa i) alebo ii) nastane skôr. V prípade, že registrácia nebude úspešná, nevznikne právny vzťah medzi Poskytovateľom a Zákazníkom a na uzavretie Zmluvy nevzniká právny nárok.
3.7.Po úspešnej registrácii bude Zákazníkovi vytvorený Zákaznícky účet web a v prípade, že mu nebude obratom odovzdaná Karta a Zmluva, tak tie mu budú bezodkladne zaslané poštou na ním zvolenú adresu.
3.8.V súvislosti s bodom 3.6 tohto článku vyššie, po obdržaní (i) uzavretej Zmluvy je Zákazník povinný ju podpísať zaslať späť na adresu Poskytovateľa a (ii) Karty je Zákazník oprávnený využívať Službu.
3.9.Poskytovateľ bude Zákazníkovi poskytovať Službu na Nabíjacej stanici prostredníctvom pridelenej a aktivovanej Karty.
3.10. Zákazník je povinný pri nabíjaní Elektrického vozidla dodržiavať postup a inštrukcie, ktoré sú uvedené na príslušnej Nabíjacej stanici.
3.11. Údaj o množstve odobratej elektrickej energie bude Zákazníkovi prístupný po ukončení každého nabíjania na displeji Nabíjacej stanice a rovnako bude prístupný v Zákazníckom účte mobil a Zákazníckom účte web.
3.12. Zákazník je oprávnený zmeniť ním zvolený Program služieb s účinnosťou k prvému (1.) dňu kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola zmena požadovaná. Zmena Programu je bezplatná. O zmenu Programu je Zákazník oprávnený požiadať online cez zadanie požiadavky v rámci Zákazníckej zóny web alebo Zákazníckej zóny mobil, elektronicky zaslaním žiadosti o zmenu Programu služieb na e-mailovú adresu elektromobilita@zse.sk alebo telefonicky na 0800 555 800. Zmena Programu služieb sa nepovažuje za zmenu vyžadujúcu uzavretie dodatku k Zmluve a/alebo zmenu jej príloh.
3.13. Zákazník berie na vedomie, že Karta je neprenosná a slúži na identifikáciu Zákazníka. Zákazník sa preto zaväzuje, že Kartu bude využívať výlučne pre svoje potreby a za podmienok podľa týchto OP a Zmluvy. Zákazník je ďalej povinný zaobchádzať s Kartou vhodným spôsobom, používať ju výlučne na stanovený účel, v súlade s inštrukciami Poskytovateľa.
3.14. Program ZSE Drive Flat Safe možno využívať len na registrované EČV špecifikované v Prílohe č. 3 Zmluvy. Využitie Služieb prostredníctvom vydanej Nabíjacej karty na nabíjanie Elektrického vozidla s iným EČV, ako bolo uvedené pri registrácii (t. j. pri uzatvorení Zmluvy), sa považuje za Neoprávnené používanie Nabíjacej karty.
3.15. Zákazník berie na vedomie, že odo dňa prevzatia každej Karty je zodpovedný za jej používanie a nesie plnú zodpovednosť za jej zneužitie, stratu, krádež, zničenie alebo poškodenie.
3.16. V prípade straty, zničenia alebo odcudzenia Karty, je Zákazník povinný bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť Poskytovateľovi. Pri oznámení Zákazník uvedie evidenčné číslo Karty. Poskytovateľ na základe oznámenia Zákazníka vykoná zablokovanie danej Karty.
3.17. Zákazník je v plnom rozsahu zodpovedný za záväzky, pohľadávky a škodu spôsobenú neoprávneným používaním, stratou alebo odcudzením Karty a tieto je povinný Poskytovateľovi v plnom rozsahu uhradiť. Zákazník zodpovedá za akékoľvek úkony uskutočnené prostredníctvom Karty odo dňa prevzatia Karty do dňa vrátenia Karty Poskytovateľovi, resp. do momentu zablokovania Karty. Akékoľvek úkony prostredníctvom pridelenej Karty sa považujú za úkony v mene a na účet Zákazníka.
3.18. V prípade, ak Zákazník požiada o vydanie novej Karty z dôvodu jej straty, odcudzenia, poškodenia alebo jej zničenia, Zákazník je povinný uhradiť poplatok podľa platného Cenníka za vydanie novej Karty, ktorý bude Zákazníkovi vyfakturovaný vo faktúre.
3.19. Pridelená Karta sa nestáva vlastníctvom Zákazníka a po ukončení zmluvného vzťahu je Zákazník povinný pridelenú Kartu Poskytovateľovi vrátiť.
3.20. Zákazník má právo počas zmluvného vzťahu požiadať Poskytovateľa o vydanie ďalšej Karty na základe elektronickej žiadosti o vydanie Karty, prostredníctvom Webového sídla alebo cez Zákaznícku zónu mobil. Zákazníkovi bude Karta fyzicky odoslaná na adresu ním zvolenú v žiadosti. Momentom e-mailového potvrdenia priradenia Karty k účtu Zákazníka zo strany Poskytovateľa, je Zákazník oprávnený využívať Služby ZSE Drive. Okamihom pridelenia a aktivácie ďalšej Karty zo strany Poskytovateľa a fyzickým prevzatím takejto Karty alebo aktívnym využitím Služieb zo strany Objednávateľa sa na využívanie Služieb prostredníctvom novej Karty vzťahujú všetky dojednania a podmienky upravené Zmluvou a týmito OP, pričom Zákazník je povinný platiť Poskytovateľovi poplatky za Služby ZSE Drive v alikvotnej výške odo dňa nasledujúceho po dni e-mailového potvrdenia priradenia Karty k účtu Zákazníka zo strany Poskytovateľa. Takto vydaná Karta tvorí neoddeliteľnú súčasť Zmluvy, pričom na tento účel nie je potrebné uzatvárať písomný dodatok k Zmluve.
3.21. Zákazník má povinnosť zabezpečiť dodržiavanie povinností stanovených v týchto OP zo strany každého vodiča Elektrického vozidla, ktorý využíva Službu. V prípade, ak Zákazník poskytne Kartu tretej osobe, za jej používanie, stratu, zničenie a pod., je voči Poskytovateľovi zodpovedný výlučne Zákazník.
3.22. Zákazník je povinný po ukončení Zmluvy bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa ukončenia Zmluvy vrátiť Poskytovateľovi všetky pridelené Karty. V prípade, ak Zákazník Poskytovateľovi Kartu podľa predchádzajúcej vety nevráti alebo vráti poškodenú, Poskytovateľ má právo na zmluvnú pokutu vo výške 15 EUR za každú nevrátenú Kartu.
3.23. Za účelom využitia Programu ZSE Drive Guest, ktorého súčasťou nie je Karta (tzv. jednorazové nabíjanie) je Zákazník povinný stiahnuť si Zákaznícku zónu mobil (mobilnú aplikáciu) a tam pravdivo a úplne informovať o všetkých skutočnostiach nevyhnutných pre Poskytovateľa za účelom uzatvorenia a plnenia Zmluvy. Pri Programe ZSE Drive Guest je platba za Služby možná výhradne prostredníctvom Zákazníckej zóny mobil (mobilnej aplikácie). V prípade, ak sa zákazník na nabíjacej stanici autorizuje a zaplatí za služby nabíjania prostredníctvom Platobného terminálu, poskytovateľom takýchto služieb nabíjania je v cenách a za podmienok ňou stanovených tretia osoba (mysliac tým konkrétneho poskytovateľa služieb nabíjania uvedeného na nabíjacej stanici).
3.24. Formulár pre jednorazové nabíjanie predstavuje návrh na uzatvorenie Zmluvy.
3.25. Ak nie je Zákazníkom pravdivo a úplne vyplnený formulár a/alebo ak Zákazník nemá dostatočnú výšku disponibilnej majetkovej hodnoty viažucej sa ku zadanej kreditnej/ debetnej karte, ktorá by pokryla výšku aspoň 50 EUR, nevznikne právny vzťah medzi Poskytovateľom a Zákazníkom a na uzavretie Zmluvy nevzniká právny nárok.
3.26. Zmluva sa v zmysle ustanovenia § 40 ods. 4 Občianskeho zákonníka uzatvára elektronicky, a to vyplnením formulára na Zákazníckej zóne mobil prostredníctvom Prostriedkov komunikácie na diaľku, pričom neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú tieto OP.
3.27. Zmluva je platná a účinná okamihom úspešného stlačenia tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby = Štart nabíjania“.
3.28. Zmluvu je možné uzavrieť nie viac ako 30 minút pred začiatkom nabíjania Elektrického vozidla.
3.29. Zvolením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby = Štart nabíjania“ Zákazník zároveň potvrdzuje (i) svoj súhlas s týmito OP a vôľu byť nimi viazaný a zároveň vyhlasuje, že si OP riadne prečítal a ich obsahu porozumel, a (ii) že sa vinkuluje suma 50 EUR zo zadanej kreditnej/debetnej karty Zákazníka, a to až do úplného nabitia Elektrického vozidla.
3.30. Po ukončení nabíjania Elektrického vozidla:
• sa v Zákazníckej zóne mobil zobrazí skutočné množstvo odobratej elektrickej energie;
• sa v Zákazníckej zóne mobil zobrazí skutočná výška ceny za poskytnutie Služby jednorazového nabíjania, ktorá bude zaplatená z vinkulovanej sumy 50 EUR zo zadanej kreditnej/debetnej karty Zákazníka;
• sa zašle na Zákazníkom uvedenú emailovú adresu zjednodušená faktúra.
3.31. Pre službu jednorazového nabíjania platia primerane ustanovenia čl. 1., čl. 2., čl. 3 body 3.1. až 3.22., čl. 4., čl. 5, bod 6.1. písm. b), čl. 7., čl. 8., čl. 9., čl. 10., čl. 11. a čl. 12.
a čl. 13.
3.32. Zákazník berie na vedomie, že Poskytovateľ môže vstupovať do tzv. roamingových zmlúv s inými Roamingovými partnermi poskytujúcimi služby nabíjania pre Elektrické vozidlá v rámci územia Slovenskej republiky (Domáci a Partnerský roaming) a taktiež aj mimo územia Slovenskej republiky (Zahraničný roaming), a to s cieľom poskytovať klientom týchto Roamingových partnerov služby nabíjania v Sieti ZSE Drive a zároveň poskytnúť Zákazníkom Poskytovateľa možnosť nabíjania v sieti týchto Roamingových partnerov.
3.33. Roamingové služby je možné využívať vo všetkých Programoch Služieb s výnimkou Programu ZSE Drive Guest. Aktuálny zoznam roamingových nabíjacích staníc je uvedený na Webovom sídle, v Zákazníckej zóne web a Zákazníckej zóne mobil. Podmienkou pre využitie Roamingových služieb je predchádzajúce využitie Služieb ZSE Drive - nabíjania na nabíjacích staniciach v Sieti ZSE Drive vlastnených Poskytovateľom zo strany Zákazníka (tzn. že Zákazník sa aspoň jedenkrát musí nabiť na nabíjacej stanici vlastnenej Poskytovateľom a až následne môže využívať Roamingové služby). V prípade, ak nebude zo strany Zákazníka splnená podmienka podľa predchádzajúcej vety, takéto využitie Roamingových služieb sa bude považovať za Neoprávnené používanie Nabíjacej karty.
3.34. Ceny za využívanie Roamingových služieb v rámci Domáceho, Partnerského a Zahraničného roamingu sú uvedené v aktuálnom Cenníku, pričom cena bude vypočítaná v súlade so štruktúrou a sadzbami zvoleného Programu.
3.35. Využívanie Roamingovách služieb v rámci Zahraničného roamingu je možné identifikáciou Zákazníka nanabíjacej stanici Roamingového partnera prostredníctvom Nabíjacej karty.
3.36. Služba Zahraničný roaming sa považuje za doplnkovú službu k Programu služieb. Ak objem nabíjania Elektrického vozidla Zákazníka v rámci služby Zahraničného roamingu prevýši objem nabíjania Elektrického vozidla Zákazníka v Sieti ZSE Drive na území Slovenskej republiky v 3 (troch) po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacoch, považuje sa takéto konanie Zákazníka za Neoprávnené používanie Nabíjacej karty.
3.37. Pri využívaní Roamingových služieb v rámci Domáceho, Partnerského a Zahraničného roamingu je Zákazník povinný riadiť sa pokynmi uvedenými na príslušnej nabíjacej stanici Roamingového partnera a na webovom sídle príslušného Roamingového partnera, ako aj lokálnymi právnymi predpismi v súvislosti s poskytovaním služieb nabíjania.
3.38. Pre Roamingové služby platia primerane ustanovenia čl. 1., čl. 2., čl. 4., čl. 5., čl. 6., čl.
7., čl. 8., čl. 9., čl. 10., čl. 11.,čl. 12 a čl. 13.
3.39. Výrobca elektriny je oprávnený v súlade so Zmluvou o výkupe so Službou nabíjania a OP ZSE Energia, a.s. určiť, resp. zmeniť už skôr určené RFID číslo Nabíjacej karty, v dôsledku čoho bude od účinnosti takejto zmeny oprávnená využívať Službu nabíjania namiesto Zákazníka Oprávnená osoba. Použitie elektriny dodanej za účelom jej použitia v rámci Služby nabíjania Oprávnenou osobou je možné len v Programe určenom v čl. I. bod 1.5. písm. z) C) týchto OP. Pre vylúčenie pochybností platí, že Služby nabíjania je oprávnená využívať tá osoba, ktorá je držiteľom Nabíjacej karty naposledy určenej Výrobcom elektriny (mysliac tým Nabíjaciu kartu Výrobcu elektriny alebo Nabíjaciu kartu Oprávnenej osoby).
3.40. Pri využívaní Programu spolu so Službou nabíjania platí, že Výrobca elektriny alebo Oprávnená osoba v danom mesiaci najskôr čerpá objem elektriny v kWh Výrobcom elektriny vyrobený a dodaný za účelom použitia v rámci Služby nabíjania a až po jeho vyčerpaní Voľný objem nabíjania. Objem elektriny v kWh dodaný Výrobcom elektriny za účelom použitia v rámci Služby nabíjania a taktiež ani Voľný objem nabíjania resp. ani ich časť, nie je možné preniesť do ďalšieho mesiaca a ich nevyčerpaním v plnej výške v príslušnom mesiaci Výrobcom elektriny alebo Oprávnenou osobou nárok na ich použitie v rámci Služby nabíjania zaniká.
3.41. Výrobcom elektriny určené percento elektriny dodanej pre účely použitia v rámci Služby nabíjania predstavujúce objem elektriny v kWh sa Výrobcovi elektriny alebo Oprávnenej osobe pripočíta k Voľnému objemu nabíjania zvoleného Programu, a to s dvojmesačným oneskorením (pre vylúčenie pochybností platí, že Výrobcom elektriny určené percento elektriny vyrobené v mesiaci „M“ sa Výrobcovi elektriny alebo Oprávnenej osobe pripočíta k Voľnému objemu nabíjania zvoleného Programu v mesiaci „M+2“).
3.42. V prípade, ak Výrobca elektriny alebo Oprávnená osoba nebude v kalendárnom mesiaci „M+2“ spĺňať všetky podmienky pre použitie elektriny v rámci Služby nabíjania v zmysle Zmluvy o výkupe so Službou nabíjania, OP ZSE Energia, a.s., OP ZSE Drive - spotrebiteľ a/alebo týchto OP, elektrina dodaná Výrobcom elektriny spoločnosti ZSE Energia, a.s. za účelom jej použitia v rámci Služby ZSE Drive sa považuje za dodanú za účelom darovania elektriny Poskytovateľovi. Oprávnená osoba berie na vedomie, že v prípadoch podľa predchádzajúcej vety, nebude k Voľnému objemu nabíjania zvoleného Programu Výrobcu elektriny alebo Oprávnenej osoby pripočítané Výrobcom elektriny určené percento elektriny dodanej pre účely jej použitia v rámci Služby nabíjania, a takto zvolené percento elektriny predstavujúce objem elektriny v kWh bude Výrobcom elektriny bezodplatne prenechané (darované) Poskytovateľovi.
3.43. Výrobca elektriny alebo Oprávnená osoba nemá nárok na využívanie Služieb nabíjania a k darovaniu elektriny Poskytovateľovi dôjde aj v prípadoch, ak Výrobca elektriny alebo Oprávnená osoba nemá v kalendárnom mesiaci M+2 platnú a účinnú Zmluvu s Programom určeným v čl. I. bod 1.5. písm. z) C) týchto OP a/alebo v prípadoch Neoprávneného používania Nabíjacej karty.
3.44. Ak pominú dôvody, pre ktoré nebolo možné Výrobcom elektriny alebo Oprávnenou osobou využívať Služby nabíjania, Výrobca elektriny alebo Oprávnená osoba bude môcť opätovne využívať Služby nabíjania v kalendárnom mesiaci M+2 (platí, že ak napr. Oprávnená osoba v mesiaci október nespĺňala podmienky na využívanie Služieb nabíjania a začala ich spĺňať v mesiaci november (mesiac „M“), Služby nabíjania bude môcť využiť najskôr v mesiaci január, a to v objeme elektriny zodpovedajúcom naposledy Výrobcom elektriny oznámenému percentu elektriny dodanej pre účely použitia v rámci Služby nabíjania).
3.45. Prepaid Nabíjacia karta alebo Voucher môžu byť odovzdané Zákazníkovi Poskytovateľom alebo treťou osobou, s ktorou má Poskytovateľ na tento účel uzatvorenú samostatnú zmluvu.
3.46. Prepaid Nabíjacia karta obsahuje predplatený Kredit vo výške definovanej na Prepaid Nabíjacej karte. Na základe toho môže Zákazník po úspešnej registrácii a aktivácii Prepaid Nabíjacej karty využívať Služby ZSE Drive bez ďalších poplatkov do výšky Kreditu podľa aktuálnych cien nabíjacieho Programu Eco v zmysle platného Cenníka a OP s výnimkou využívania Služieb ZSE Drive v rámci Zahraničného roamingu. V prípade použitia Prepaid Nabíjacej karty v Zahraničnom roamingu budú Zákazníkovi osobitne fakturované poplatky za využitie Služieb Zahraničného roamingu podľa aktuálneho Cenníka. Po prečerpaní predplateného Kreditu bude Zákazníkovi Poskytovateľom fakturovaná cena za poskytovanie Služieb ZSE Drive v zmysle zvoleného nabíjacieho Programu a aktuálne platného Cenníka, a to od momentu prekročenia predplateného Kreditu na Prepaid Nabíjacej karte. O prečerpaní predplateného Kreditu podľa predchádzajúcej vety bude Zákazník Poskytovateľom primeraným spôsobom vopred informovaný.
3.47. V prípade, ak Zákazník pri využívaní Služieb ZSE Drive dosiahne predplatený Kredit, Poskytovateľ je oprávnený zaslať Zákazníkovi e-mailovú, prípadne SMS notifikáciu o prekročení takéhoto predplateného Kreditu a upovedomiť ho o tom, že od tohto momentu budú Zákazníkovi fakturované ceny za využívanie Služieb ZSE Drive v zmysle zvoleného nabíjacieho Programu a aktuálne platného Cenníka.
3.48. Platnosť predplateného Kreditu na Prepaid Nabíjacej karte je určená pre každú Prepaid Nabíjaciu kartu a začína plynúť od momentu aktivácie Prepaid Nabíjacej karty. Každé použitie Prepaid Nabíjacej karty po uplynutí lehoty stanovenej v predchádzajúcej vete, bude spoplatnené v zmysle Cenníka a podľa podmienok Programu zvoleného Zákazníkom pri registrácii a to bez ohľadu na to, či došlo k úplnému alebo len čiastočnému vyčerpaniu predplateného Kreditu na Prepaid Nabíjacej karte.
3.49. Záväzky vyplývajúce z Vouchera sa považujú za splnené poskytnutím Služieb ZSE Drive Zákazníkovi a započítaním sumy uvedenej na Voucheri v prospech Zákazníka alebo neuplatnením Vouchera zo strany Zákazníka v dobe platnosti Vouchera. Doba platnosti Vouchera je uvedená priamo na Voucheri alebo oznámená Zákazníkovi Poskytovateľom alebo treťou osobou. Informácia o dobe platnosti Vouchera a Prepaid Nabíjacej karty ako aj výška Kreditu a sumy Vouchera je dostupná v Zákazníckom účte. Voucher umožňuje Zákazníkovi využívať Služby ZSE Drive bez ďalších poplatkov do výšky sumy uvedenej na Voucheri podľa aktuálnych cien nabíjacieho Programu Eco v zmysle platného Cenníka a týchto OP. Po prečerpaní predplatenej sumy uvedenej na Voucheri bude Zákazníkovi Poskytovateľom fakturovaná cena za poskytovanie Služieb ZSE Drive v zmysle zvoleného nabíjacieho Programu a aktuálne platného Cenníka.
3.50. Ak Zákazník v zúčtovacom období nevyčerpá celú sumu uvedenú na Voucheri alebo Kredit, zvyšok tejto sumy sa mu prenesie do nasledujúceho zúčtovacieho obdobia. Platnosť sumy uvedenej na Voucheri je určená na každom Voucheri a začína plynúť od momentu aktivácie Vouchera. Po uplynutí platnosti Vouchera podľa predchádzajúcej vety právo Zákazníka vyplývajúce mu z Vouchera zaniká, a to bez ohľadu na to, či došlo k úplnému alebo len čiastočnému vyčerpaniu sumy uvedenej na Voucheri.
3.51. Platnú aktiváciu a registráciu Prepaid Nabíjacích kariet a Voucherov je Zákazník povinný vykonať spôsobom a za podmienok stanovených Poskytovateľom.
4.1. Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome poskytuje Poskytovateľ Zákazníkovi prostredníctvom Domáceho wallboxu v bytovom dome, ktorý bol Zákazníkovi dodaný priamo Poskytovateľom alebo prostredníctvom tretej strany (napr. predajcom automobilov alebo iným dodávateľom). Poskytovateľ môže poskytovať služby Domáceho wallboxu v bytovom dome aj na zariadeniach od iných dodávateľov, pokiaľ sú funkčne a technicky kompatibilné s platformami a backendom Poskytovateľa. Zoznam kompatibilných značiek a typov wallboxov môže Poskytovateľ uviesť na svojom Webovom sídle. Pokiaľ je medzi Zákazníkom a Poskytovateľom uzatvorená Zmluva a Zmluvné strany sa dohodnú na poskytovaní Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome, uzatvoria k Zmluve Dodatok na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome.
4.2. Zákazníkovi pridelená Nabíjacia karta na základe Zmluvy slúži okrem poskytovania Služieb na Nabíjacích staniciach v Sieti ZSE Drive aj na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome. Zákazník pri uzatváraní Dodatku na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome určí, ktorá Nabíjacia karta má byť aktivovaná pre Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome.
4.3. Uzatvorením Dodatku na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome sa mení Zmluva v časti Programu, a to na nový Zákazníkom v Dodatku na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome určený Program v súvislosti so Službami Domáceho wallboxu v bytovom dome. Účinnosť zmeny Programu podľa predchádzajúcej vety nastáva k prvému (1.) dňu kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom Dodatok na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome nadobudol účinnosť.
4.4. Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome pozostávajú z nasledovných služieb:
a) prístup Zákazníka k Zákazníckej zóne mobil a Zákazníckej zóne web s možnosťou:
i. online prístupu k aktuálnemu stavu nabíjania Elektrického vozidla a sledovania histórie nabíjania (domáce nabíjanie, verejné nabíjanie),
ii.ovládania Domáceho wallboxu v bytovom dome (vypnutie, zapnutie nabíjania Elektrického vozidla na diaľku),
iii. iii) voľby preferovaného režimu nabíjania Elektrického vozidla (napr. vysoká/ nízka tarifa);
b) poskytovanie vzdialeného dohľadu nad funkčnosťou Domáceho wallboxu v bytovom dome zo strany Poskytovateľa;
c) poskytovanie servisnej podpory na telefonickej linke pre nahlasovanie porúch v režime 24/7 (aktuálne platné telefónne číslo na nahlasovanie porúch podľa tohto bodu je zverejnené na Webovom sídle Poskytovateľa, ako aj v Zákazníckej zóne mobil a Zákazníckej zóne web);
d) Predĺženej záruky v prípade, ak bola medzi Poskytovateľom a Zákazníkom uzatvorená kúpna zmluva alebo zmluva o dielo na Domáci wallbox v bytovom dome;
e) pripojenie Domáceho wallboxu v bytovom dome do Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome a zabezpečenie dostatočnej rezervovanej kapacity pre nabíjanie osobného Elektrického vozidla v priebehu nízkej tarify;
f) nabíjanie Elektrického vozidla prostredníctvom Domáceho wallboxu v bytovom dome Zákazníka, spoplatnené za množstvo dodanej elektrickej energie v kWh odmeranej Domácim wallboxom v bytovom dome v cenách uvedených v cenníku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť Dodatku na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome;
g) Benefit – asistenčné služby.
4.5. Zákazník berie na vedomie, že súčasťou poskytovania Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome nie je zmena dodávateľa elektrickej energie a zmena druhu tarify (na tzv. tarifu pre domáce nabíjanie elektromobilov). V prípade, ak má Zákazník záujem o zmenu druhu tarify, je povinný o túto zmenu druhu tarify požiadať svojho dodávateľa elektrickej energie.
4.6. Predĺženou zárukou sa rozumie zabezpečenie odborného posúdenia všetkých porúch Domáceho wallboxu v bytovom dome a odstraňovania vád Domáceho wallboxu v bytovom dome (s výnimkou nekrytých porúch podľa bodu 4.19.), ktoré Poskytovateľ poskytuje Zákazníkovi za podmienok stanovených týmito OP a Dodatkom na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome, ktoré sa Zmluvné strany zaväzujú dodržiavať. Doba trvania poskytovania služieb Predĺženej záruky je šesť (6) rokov odo dňa prevzatia Domáceho Wallboxu v bytovom dome Zákazníkom v zmysle podmienok kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo na Domáci wallbox v bytovom dome.
4.7. Poskytovateľ sa v rámci Predĺženej záruky zaväzuje:
a) zabezpečiť vykonanie odborného posúdenia každej poruchy Domáceho wallboxu v bytovom dome vzniknutej po uplynutí trvania záruky vyplývajúcej z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo na Domáci wallbox v bytovom dome, ktorú Zákazník oznámi Poskytovateľovi počas doby poskytovania Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome a
b) pokiaľ je takto oznámená porucha vadou Domáceho wallboxu v bytovom dome, zabezpečiť odstránenie vady Domáceho wallboxu v bytovom dome opravou alebo výmenou podľa podmienok ďalej uvedených v týchto OP.
4.8. Každú poruchu Domáceho wallboxu v bytovom dome (s výnimkou nekrytých porúch podľa bodu 4.19.), ktorú má Zákazník záujem riešiť v rámci Predĺženej záruky, je Zákazník povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Poskytovateľovi. Oznámenie podľa predchádzajúcej vety je Zákazník oprávnený vykonať rovnakým spôsobom, aký si Zmluvné strany dohodli pre podávanie reklamácie v Zmluve, Dodatku na poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome alebo ktoré upravujú tieto OP.
4.9. Zákazník nesmie Domáci wallbox v bytovom dome, na ktorom zistil poruchu, ďalej používať, a to až do odstránenia vady alebo do oznámenia, že Domáci wallbox v bytovom dome je bez vád a je možné ho bezpečne používať. Akékoľvek používanie Domáceho wallboxu v bytovom dome v rozpore s predchádzajúcou vetou je na vlastnú zodpovednosť Zákazníka a zodpovedá za škodu tým spôsobenú.
4.10. Poskytovateľ je povinný bez zbytočného odkladu (najneskôr však do 14 dní) zabezpečiť prehliadku Domáceho wallboxu v bytovom dome a odborné posúdenie oznámenej poruchy Domáceho wallboxu v bytovom dome, a to v termíne, ktorý si za týmto účelom Zmluvné strany dohodnú.
4.11. Zákazník je povinný Poskytovateľovi sprístupniť Domáci wallbox v bytovom dome v dohodnutom termíne. Každú nemožnosť sprístupnenia Domáceho wallboxu v dohodnutom termíne je Zákazník povinný oznámiť Poskytovateľovi minimálne 24 hodín vopred. Ak si Zákazník svoju povinnosť podľa predchádzajúcej vety nesplní, Poskytovateľ je oprávnený účtovať Zákazníkovi náklady na výjazd spojený s márnym pokusom o vykonanie prehliadky Domáceho wallboxu v bytovom dome.
4.12. Poskytovateľ vykoná pri prehliadke Domáceho wallboxu v bytovom dome odborné posúdenie oznámenej poruchy Domáceho wallbox v bytovom dome a následne informuje Zákazníka, či ide o vadu a či je vada odstrániteľná. Vada nie je odstrániteľná (teda ide o neodstrániteľnú vadu), ak vadu nie je možné odstrániť opravou Domáceho wallboxu v bytovom dome alebo ak by podľa výlučného posúdenia Poskytovateľa bola oprava neekonomická.
4.13. Ak je porucha Domáceho wallboxu v bytovom dome (s výnimkou nekrytých porúch podľa bodu 4.19.) vadou, ktorá je i) odstrániteľná, Poskytovateľ na svoje náklady zabezpečí opravu Domáceho wallboxu v bytovom dome, pričom náklady na náhradný komponent hradí Zákazník, alebo ii) neodstrániteľná, Poskytovateľ odporučí výmenu Domáceho wallboxu v bytovom dome, resp. navrhne iný spôsob riešenia situácie.
4.14. Vadou sa pre účely tejto časti OP rozumie taká čiastočná alebo úplná strata funkčných vlastností Domáceho wallboxu v bytovom dome, pri ktorej sú kumulatívne splnené všetky tieto skutočnosti:
a) vzťahovala by sa na ňu štandardná záruka, pokiaľ by sa vada vyskytla počas trvania štandardnej záruky,
b) vyskytla sa na Domácom wallboxe v bytovom dome počas nepretržitej doby trvania služby Predĺženej záruky,
c) bola oznámená Poskytovateľovi počas doby trvania služby Predĺženej záruky a
d) nie je nekrytou poruchou podľa bodu 4.19.
4.15. Zmluvné strany o spôsobe odstránenia vady Domáceho wallboxu v bytovom dome spíšu písomný protokol. Aj napriek podpisu protokolu je Poskytovateľ oprávnený kedykoľvek rozhodnúť o inom spôsobe odstránenia vady Domáceho wallboxu v bytovom dome. Poskytovateľ oznámi Zákazníkovi postup týkajúci sa priebehu opravy Domáceho wallboxu v bytovom dome, ako aj predpokladanú dobu jej trvania. Doba trvania opravy by spravidla nemala presiahnuť 30 dní. Pokiaľ by v priebehu realizácie opravy Domáceho wallboxu v bytovom dome došlo k zisteniu, že oprava si vyžiada dlhší čas, Poskytovateľ je oprávnený dobu trvania opravy predĺžiť o nevyhnutý čas.
4.16. Za účelom vykonania opravy Domáceho wallboxu v bytovom dome podľa predchádzajúceho bodu je Zákazník povinný Poskytovateľovi sprístupniť miesto opravy Domáceho wallboxu v bytovom dome v dohodnutom termíne. Každú nemožnosť sprístupnenia miesta opravy Domáceho wallboxu v dohodnutom termíne je Zákazník povinný Poskytovateľovi oznámiť minimálne 24 hodín vopred. Ak si Zákazník svoju povinnosť podľa predchádzajúcej vety nesplní, Poskytovateľovi je oprávnený účtovať Zákazníkovi náklady na výjazd spojený s márnym pokusom o opravu Domáceho wallboxu v bytovom dome.
4.17. Po odstránení vady Domáceho wallboxu v bytovom dome je Poskytovateľ povinný umožniť Zákazníkovi oboznámiť sa so stavom Domáceho wallboxu v bytovom dome. O odstránení vád Domáceho wallboxu v bytovom dome spíšu Zmluvné strany písomný protokol.
4.18. Ak je porucha Domáceho wallboxu v bytovom dome nekrytou poruchou podľa bodu 4.19. alebo nie je vadou v zmysle tohto článku OP, Zákazník nemá nárok na jej bezodplatné odstránenie a je na výlučnom rozhodnutí Zákazníka, či si opravu Domáceho wallboxu v bytovom dome zabezpečí prostredníctvom Poskytovateľa alebo tretej osoby. Ak sa Poskytovateľ a Zákazník dohodnú na oprave Domáceho wallboxu v bytovom dome, Zákazník je povinný cenu opravy Poskytovateľovi v plnej výške uhradiť.
4.19. Nekrytou poruchou sa rozumie ktorákoľvek z nasledovných porúch:
a) porucha predstavujúca bežné opotrebenie Domáceho wallboxu v bytovom dome v dôsledku jeho užívania bez straty jeho funkčnosti,
b) porucha, ktorá nepredstavuje zhoršenie funkčných vlastností Domáceho wallboxu v bytovom dome, ani nebráni alebo neobmedzuje v jeho bežnom používaní,
c) porucha, ktorá bola zapríčinená Zákazníkom alebo treťou osobou úmyselne alebo v dôsledku nedbanlivosti,
d) porucha, ktorá vznikla v dôsledku nesprávneho používania, údržby alebo opravy Zákazníkom alebo treťou osobou,
e) porucha, ktorá vznikla v dôsledku inej udalosti, ktorú Poskytovateľ ani výrobca Domáceho wallboxu v bytovom dome nemohol ovplyvniť (napr. poškodenie treťou osobou, živlom, požiarom, prepätím alebo použitím nesprávneho zdroja napätia, výpadkom dodávky elektrickej energie, chemickými látkami, fyzikálnymi javmi, pôsobením radiácie alebo v dôsledku skutočnosti predstavujúcej vyššiu moc) alebo
f) porucha častí, ktorých opotrebovateľnosť je bežnou vlastnosťou.
4.20. Poskytovateľ je povinný:
a) umožniť Zákazníkovi využívanie Služieb za podmienok stanovených v týchto OP a Zmluvy;
b) zabezpečiť pravidelnú technickú údržbu Nabíjacích staníc a Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome;
c) v prípade poruchy ktorejkoľvek Nabíjacej stanice alebo Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome zabezpečiť ich opravu bez zbytočného odkladu podľa svojich možností a schopností;
d) poskytovať Zákazníkovi technickú asistenciu týkajúcu sa Služieb, 24 hodín denne, sedem dní v týždni na bezplatnom telefónnom čísle 0800 555 800;
e) poskytovať Zákazníkovi pri využívaní Služieb potrebnú súčinnosť.
4.21. Zákazník je povinný:
a) dodržiavať všetky ustanovenia OP a Zmluvy, využívať Služby len v súlade s právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike, príp. lokálnymi právnymi predpismi pri využívaní Roamingových služieb, pokynmi a návodmi Poskytovateľa a/alebo Roamingových partnerov a príslušnou legislatívou;
b) nezneužívať Služby akýmkoľvekspôsobom, a to predovšetkýmtým, že Zákazník sa zaväzuje používať ktorúkoľvek Nabíjaciu stanicu na to určeným spôsobom a túto nepoškodzovať, ani do nej akýmkoľvek spôsobom nezasahovať, brať ohľad na práva a oprávneného záujmy ostatných zákazníkov Služieb a riadiť sa pokynmi Poskytovateľa a/alebo Roamingového partnera, najmä ohľadom maximálnej doby státia na Nabíjacej stanici;
c) používať Nabíjaciu stanicu v súlade s účelom jej využitia tak aby nedochádzalo na škode na majetku a zdraví;
d) informovať Poskytovateľa bez zbytočného odkladu o akýchkoľvek poruchách, porušeniach, či poškodeniach Nabíjacej stanice, ktoré Zákazník zistil, alebo o ktorých sa dozvedel počas využívania Služieb;
e) uhradiť Poskytovateľovi akúkoľvek škodu, ktorá bola úmyselne alebo z nedbanlivosti spôsobená na ktorejkoľvek Nabíjacej stanici alebo na Nabíjacej infraštruktúre v bytovom dome nesprávnym, nešetrným používaním či zaobchádzaním Zákazníka;
f) poskytovať Poskytovateľovi, resp. ním na to určenej osobe, všetku požadovanú súčinnosť potrebnú pre riadne a včasné vykonanie služieb a činností v rámci Služieb. Ak Zákazník súčinnosť podľa predchádzajúcej vety neposkytne alebo sa omešká s jej poskytnutím, Poskytovateľ nebude v omeškaní s plnením svojich záväzkov a povinností v zmysle týchto OP, a to počas takej doby, o ktorú je Zákazník v omeškaní.
5.1. Cena za poskytovanie Služieb je uvedená v aktuálnom Cenníku, ktorý je súčasťou Zmluvy, pričom suma bude vypočítaná v súlade so štruktúrou a sadzbami zvoleného Programu.
5.2. Výška platby za Program služieb bude vypočítaná na základe množstva odobratej elektrickej energie pri nabíjaní Elektrického vozidlaurčí na základe zariadení umiestnených v Nabíjacej stanici. V prípade rozdielneho množstva indikovaného na Nabíjacej stanici a v Elektrickom vozidle, je rozhodujúci údaj na Nabíjacej stanici. V prípade nadobudnutia účinnosti Zmluvy podľa písm. ii) bodu 3.5. týchto OP sa Zákazník zaväzuje uhradiť Poskytovateľovi cenu za poskytovanie Služieb v alikvotnej výške Programu zvoleného v registračnom formulári / Zmluve ako aj ďalšie poplatky za využívanie Služieb uvedené v Cenníku.
5.3. Ďalšie doplnkové služby sú spoplatnené v zmysle platného Cenníka. Cena za Služby Domáceho wallboxu v bytovom dome je určená ako pravidelný mesačný poplatok, ktorý sa Zákazník zaväzuje Poskytovateľovi uhrádzať za poskytovanie Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome vo výške podľa platného Cenníka, ktorý tvorí prílohu Dodatku o poskytovaní Služieb Domáceho wallboxu v bytovom dome.
5.4. Ceny Programov a ostatných poplatkov uvedených v Cenníku sú konečné a sú uvedené s DPH.
5.5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo Cenník kedykoľvek jednostranne zmeniť, pričom zmenu Cenníka Poskytovateľ oznámi jeho zverejnením na Webovom sídle. Nový Cenník bude účinný od 1. dňa mesiaca nasledujúcom po mesiaci, v ktorom bol Cenník zverejnený, pričom Poskytovateľ sa zaväzuje ho zverejniť najmenej 15 dní pred dňom, odkedy má nastať účinnosť nového Cenníka. Zákazník je povinný oboznámiť sa so zmenami Cenníka. Poskytovateľ je oprávnený zmeniť Cenník počas zmluvného obdobia a účtovať Zákazníkovi poskytovanie Služieb podľa nového Cenníka.
5.6. V prípade, ak Zákazník disponuje Prepaid Nabíjacou kartou alebo Voucherom, Poskytovateľ pri účtovaní cien za poskytovanie Služieb ZSE Drive odpočíta Zákazníkovi cenu za Služby podľa programu ECO od sumy uvedenej na Voucheri alebo od sumy Kreditu. Po vyčerpaní sumy uvedenej na Voucheri alebo po vyčerpaní Kreditu (prípadne po uplynutí platnosti Prepaid Nabíjacej karty alebo Vouchera) Prepaid Nabíjacia karta a Voucher zanikajú a Zákazníkovi budú Poskytovateľom účtovné ceny za Služby ZSE Drive podľa určeného Programu a platného Cenníka.
6.1. Zákazník je oprávnený realizovať platby za Služby podľa Zmluvy jedným z nasledovných spôsobov:
a) bankovým prevodom na základe faktúry za predchádzajúci kalendárny mesiac, v ktorom boli Zákazníkovi Služby prípadne iné plnenia v zmysle Cenníka poskytnuté, a to v prípade Programov, v ktorých bola Zákazníkovi vydaná Karta a/alebo
b) platbou prostredníctvom Zákazníckej zóny mobil (mobilnej aplikácie) s použitím čísla kreditnej/debetnej karty, a to v prípade Programov, ktorých súčasťou nie je Karta.
6.2. Faktúru podľa bodu 6.1. písm. a) týchto OP vyššie, Poskytovateľ štandardne vystaví v písomnej (tlačenej) podobe a doručuje ju na korešpondenčnú adresu Zákazníka špecifikovanú v Zmluve, a to do 15 (slovom: pätnástich) kalendárnych dní od skončenia kalendárneho mesiaca, v ktorom bola Zákazníkovi Služba, prípadne iné plnenia v zmysle Cenníka poskytnuté.
6.3. V prípade dohody medzi Poskytovateľom a Zákazníkom o elektronickom vyhotovení faktúry, nie je Poskytovateľ povinný zasielať Zákazníkovi faktúru aj v tlačenej písomnej forme. V takom prípade je faktúra doručovaná na emailovú adresu Zákazníka špecifikovanú v Zmluve alebo oznámenú po uzatvorení Zmluvy, a to v rovnakej lehote ako v prípade tlačenej faktúry.
6.4. Splatnosť faktúry je 14 (slovom: štrnásť) kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia. Za deň úhrady sa považuje deň, keď bola dlžná čiastka pripísaná na účet Poskytovateľa.
6.5. Ak splatnosť faktúry pripadne na deň, ktorý nie je pracovným dňom, bude sa za deň splatnosti považovať najbližší nasledujúci pracovný deň.
6.6. V prípade omeškania Zákazníka s úhradou akéhokoľvek záväzku zo Zmluvy, je Poskytovateľ oprávnený účtovať Zákazníkovi úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania až do dňa úhrady takéhoto záväzku. Záväzok je uhradený v deň, keď dôjde k pripísaniu peňažných prostriedkov na bankový účet Poskytovateľa. Uplatnením úroku z omeškania Poskytovateľom nie je dotknutý nárok na náhradu škody prevyšujúci vyfakturovaný úrok z omeškania.
6.7. Uplatnením reklamácie faktúry Zákazníkom nie je dotknutá povinnosť Zákazníka uhradiť faktúru v lehote splatnosti. Ak Zákazník riadne neuhradí fakturovanú sumu v plnej výške v lehote splatnosti, je Poskytovateľ oprávnený prerušiť alebo obmedziť poskytovanie Služieb, a to zablokovaním Karty alebo všetkých vydaných Kariet až do riadneho zaplatenia dlžnej sumy.
6.8. Nezaplatenie akéhokoľvek záväzku voči Poskytovateľovi znamená porušenie povinností Zákazníka a zakladá právo Poskytovateľa odstúpiť od Zmluvy tak, ako je uvedené nižšie.
6.9. Zákazník má právo započítať svoje pohľadávky voči Poskytovateľovi len po predchádzajúcom písomnom súhlase Poskytovateľa.
7.1. Poskytovateľ je oprávnený obmedziť alebo prerušiť poskytovanie Služieb v nasledovných prípadoch:
a) Zákazník je v omeškaní s úhradou akejkoľvek splatnej pohľadávky podľa Zmluvy;
b) pri vykonávaní plánovaných rekonštrukcií, modernizácií, opravách a údržbe Nabíjacích staníc a Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome, v týchto prípadoch Poskytovateľ tieto informácie Zákazníkovi oznámi najneskôr 10 kalendárnych dní vopred, pričom za oznámenie podľa tohto bodu sa považuje aj zverejnenie oznamu na Webovom sídle;
c) nepredvídanej poruchy, pričom v takomto prípade Poskytovateľ oznámi túto skutočnosť Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, pričom za oznámenie podľa tohto bodu sa považuje aj zverejnenie oznamu na Webovom sídle;
d) neodvrátiteľnej udalosti, ktorá nemá pôvod v prevádzke Nabíjacích staníc alebo Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome, najmä v prípade neodvrátiteľnej prírodnej udalosti, teroristickej akcie, vojny, štrajku majúceho vplyv na možnosť plnenia povinnosti Prevádzkovateľa;
e) v prípade prerušenia alebo obmedzenia distribúcie elektriny príslušným prevádzkovateľom distribučnej sústavy, do ktorého je Nabíjacia stanica a Nabíjacia infraštruktúra v bytovom dome pripojená, v prípadoch a za podmienok stanovených v Zákone o energetike a v ostatných súvisiacich predpisoch;
f) Poskytovateľ zistí, že Zákazníkom poskytnuté údaje sú nepravdivé alebo neaktuálne, alebo Poskytovateľ bude mať dôvodné podozrenie na takéto konanie, alebo Zákazník iným spôsobom hrubo poruší Zmluvu.
V prípade podľa písm. f) si Poskytovateľ vyhradzuje právo na dočasné pozastavenie alebo aj úplné ukončenie poskytovanej Služby
7.2. Počas prerušenia alebo obmedzenia podľa bodu 7.1. tohto článku OP, Poskytovateľ nemá povinnosť Zákazníkom poskytovať Služby, pričom po odstránení príčin obmedzenia alebo prerušenia podľa bodu 7.1. tohto článku OP, bude využívanie Služieb bezodkladne obnovené a umožnené.
7.3. Poskytovateľ nie je povinný poskytovať Služby v prípade stavov núdze, ktoré sú upravené Zákonom o energetike, pričom stavom núdze sa v zmysle § 20 Zákona o energetike v elektroenergetike rozumie, náhly nedostatok alebo hroziaci nedostatok energie, zmena frekvencie v sústave nad alebo pod úroveň určenú pre technické prostriedky zabezpečujúce automatické odpájanie zariadení od sústavy v súlade s technickými podmienkami prevádzkovateľa prenosovej sústavy alebo prerušenie paralelnej prevádzky prenosových sústav, ktoré môže spôsobiť významné zníženie alebo prerušenie dodávok elektriny alebo vyradenie energetických zariadení z činnosti alebo ohrozenie života a zdravia ľudí na vymedzenom území alebo na časti vymedzeného územia v dôsledku mimoriadnych udalostí a krízovej situácie, opatrení hospodárskej mobilizácie, havárií na zariadeniach pre výrobu, prenos a distribúciu elektriny aj mimo vymedzeného územia, ohrozenia bezpečnosti a spoľahlivosti prevádzky sústavy, nedostatku zdrojov energie, teroristického činu.
8.1. Zmluvné strany nie sú zodpovedné za škody, ktoré vzniknú druhej strane z dôvodu okolností vylučujúcich zodpovednosť/vis maior, .t.j. prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku zmluvného vzťahu túto prekážku predvídala (napr. vojna, núdzový stav, celoštátny štrajk, zemetrasenie, záplava, požiare, teroristický útok, šírenie nebezpečnej nákazlivej choroby atď.).
8.2. Poskytovateľ nie je zodpovedný za škody, ktoré vzniknú na základe okolností vylučujúcich zodpovednosť u osoby, ktorej plnenie má vplyv na poskytovanie Služieb podľa Zmluvy.
8.3. Na základe požiadavky druhej zmluvnej strany, dotknutá strana predloží doklad o existencii okolností vylučujúcich zodpovednosť.
8.4. Pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak, pokračujú po vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť v plnení svojich záväzkov podľa Zmluvy, pokiaľ je to rozumne možné, a budú hľadať iné alternatívne prostriedky na plnenie Zmluvy, ktorým nebránia okolnosti vylučujúce zodpovednosť.
8.5. Zmluvná strana, ktorá porušuje svoju povinnosť, alebo ktorá s prihliadnutím na všetky okolnosti má vedieť, že poruší svoju povinnosť zo zmluvného vzťahu, ktorej sa týka prekážka vis maior, je povinná oznámiť písomne druhej zmluvnej strane povahu prekážky, ktorá bráni, alebo bude brániť v plnení povinnosti, o jej dôsledkoch a predpokladanom trvaní. Správa sa musí podať bez zbytočného odkladu po tom, ako sa povinná zmluvná strana o prekážke dozvedela alebo pri náležitej starostlivosti mohla dozvedieť. Škody vyplývajúce z neskorého oznámenia o hrozbe alebo vzniku vis maior bude niesť zmluvná strana zodpovedná za takéto neskoré oznámenie.
9.1. Ak poruší niektorá zo Zmluvných strán povinnosti vyplývajúce z týchto OP a Zmluvy, má poškodená zmluvná strana právo na náhradu preukázateľne vzniknutej škody.
9.2. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za neposkytnutie Služieb v prípade (i) vád, či nevhodnosťou technického vybavenia Elektrického vozidla, (ii) nesprávnym postupom Zákazníka pri využívaní Služieb, (iii) zavinením tretej osoby, ktorá spôsobila poškodenie, znefunkčnenie, alebo krádež Nabíjacej stanice alebo Nabíjacej infraštruktúry v bytovom dome a (iv) nedodržaním OP alebo príslušných právnych predpisov platných v Slovenskej republike a/alebo platných v krajine Roamingového partnera zo strany Zákazníka. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť pri poskytovaní Služieb za výkon konektorov, ktorý je informatívne uvedený pri Nabíjacích staniciach ako maximálny možný výkon Nabíjacej stanice.
9.3. Poskytovateľ nezodpovedá Zákazníkovi za priame, nepriame, mimoriadne alebo iné škody, ktoré vzniknú v dôsledku používania alebo neschopnosti využívať Služby, vrátane ušlého zisku, vynaložených nákladov, prerušenia činnosti a ďalších škôd, s výnimkou ak tieto škody vznikli v dôsledku preukázateľne úmyselného protiprávneho konania Poskytovateľa.
9.4. Poskytovateľ a Zákazník sa budú navzájom informovať o všetkých skutočnostiach, pri ktorých sú si vedomé, že by mohli viesť ku škodám a budú sa usilovať hroziace škody odvrátiť.
9.5. Poskytovateľ zodpovedá za škody, ktoré by mohli využívaním Služieb vzniknúť maximálne do výšky 5 000 EUR (slovom: päťtisíc euro).
9.6. Pokiaľ si Zákazník nesplní svoju povinnosť informovať o zmene svojich údajov či už v rámci registračného formuláru alebo Zmluvy, Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za akúkoľvek ujmu, ktorá vznikne v tejto súvislosti Zákazníkovi. V prípade, ak Zákazník poskytne nepravdivé, neúplné alebo inak nesprávne informácie a v súvislosti s tými vznikne akákoľvek škoda, takáto škoda bude od Zákazníka vymáhateľná.
10.1. Pokiaľ nie je v OP alebo v Zmluve uvedené inak, všetky oznámenia, výzvy a iné podania, ktoré sa majú podľa Zmluvy alebo OP urobiť písomne (ďalej len
„písomnosti“), sa budú považovať za riadne podané druhej zmluvnej strane, ak budú doručené ktorýmkoľvek z nasledujúcich spôsobov:
a) osobným doručením adresátovi na adresu uvedenú v Zmluve alebo oznámenú po uzavretí Zmluvy,
b) doručením prostredníctvom poštového doručovateľa,
c) kuriérskou službou,
d) elektronicky na emailovú adresu uvedenú v Zmluve alebo oznámenú Poskytovateľovi po uzavretí Zmluvy.
10.2. Pri osobnom doručovaní podľa písm. a) bod 10.1 tohto článku 10. OP sa písomnosti považujú za doručené dňom vyznačeným na potvrdení prevzatia písomnej zásielky jej adresátom (napr. odtlačok pečiatky z podateľne zmluvnej strany alebo potvrdenie prevzatia na kópii doručovanej písomnosti).
10.3. Písomnosti, ktoré Zákazník alebo Poskytovateľ doručuje podľa písm. b) a písm.
c) bodu 10.1 tohto článku 10. OP prostredníctvom poštového doručovateľa alebo kuriérskej služby (ďalej len „zásielka“), sa považujú za doručené ich adresátovi:
a) dňom prevzatia zásielky,
b) dňom odopretia zásielku adresátom prevziať,
c) na siedmy deň od uloženia zásielky na pošte,
d) dňom vrátenia zásielky jej odosielateľovi, ak zásielku nebolo možné doručiť na poslednej známej adrese Zmluvnej strany, ktorej bola zásielka doručovaná (iba v tom prípade, ak sa neuplatňuje fikcia doručenia podľa písm. c) tohto bodu OP).
Písomnosti, doručované elektronicky podľa bodu 10.1 tohto článku 10. OP sa považujú za doručené:
a) nasledujúci pracovný deň po dni vyznačenom na potvrdení o úspešnom odoslaní faxovej správy.
b) nasledujúci pracovný deň po dni v ktorom bola e-mailová správa odoslaná.
10.4. Každá Zmluvná strana je povinná oznámiť druhej Zmluvnej strane zmenu adresy na doručovanie a e-mailovej adresy, a to bezodkladne po tom, čo takáto zmena nastala. Písomnosť sa považuje za doručenú na odosielateľovi poslednú známu e-mailovú adresu adresáta.
11.1. Reklamáciou sa rozumie písomné podanie Zákazníka alebo jeho oprávneného zástupcu, ktoré je adresované Poskytovateľovi, ktorým sa Zákazník domáha najmä uplatnenia zodpovednosti Poskytovateľa za vadné poskytnutie Služieb, pričom takýto stav trvá v čase uplatnenia reklamácie a Zákazník požaduje od Poskytovateľa nápravu. Účelom reklamácie je najmä odstránenie Zákazníkom vytýkaných vád.
11.2. Zákazník má právo reklamovať najmä:
a) kvalitu poskytovanej Služieb;
b) nefunkčnosť RFID karty;
c) fakturáciu poskytnutých Služieb;
d) iné zistené vady súvisiace s poskytovaním Služieb zo strany Poskytovateľa.
11.3. Zákazník môže reklamáciu uplatniť:
a) písomne u Poskytovateľa na korešpondenčnej adrese: Západoslovenská energetika, a.s., Čulenova 6, 816 47 Bratislava;
b) elektronicky na e-mailovej adrese elektromobilita@zse.sk;
c) osobne u Poskytovateľa prostredníctvom ZSE centier, pričom o podaní reklamácie musí byť vyhotovený záznam;
d) prostredníctvom vyplnenia formulára slúžiaceho na podanie reklamácie na Webovom sídle.
11.4. Podanie, ktorým Zákazník uplatňuje reklamáciu, musí čitateľne obsahovať:
a) identifikáciu Zákazníka v rozsahu obchodné meno, adresa sídla/ miesta podnikania, IČO;
b) číslo Zmluvy;
c) predmet reklamácie podľa bodu 11.2 tohto článku 11. (t.j. popis s odôvodnením reklamácie, spolu s prípadnou dokumentáciou a ďalšími podstatnými skutočnosťami dôležitými pre posúdenie reklamácie; ak sa reklamácia týka faktúry, identifikačné údaje reklamovanej faktúry, spolu s variabilným symbolom, ktorej sa reklamácia týka);
d) podpis Zákazníka alebo jeho oprávneného zástupcu, ak nejde o reklamáciu prostredníctvom elektronickej komunikácie;
e) dátum podania reklamácie;
f) adresu, na ktorú bude odpoveď zaslaná (v prípade, ak nie je zhodná s adresou, ktorú eviduje Poskytovateľ).
Vzor reklamačného záznamu je Zákazníkovi k dispozícii u Poskytovateľa ako aj na Webovom sídle.
11.5. Ak reklamácia neobsahuje vyššie uvedené náležitosti a Poskytovateľ nevie z tohto dôvodu reklamáciu vybaviť, je povinný vyzvať Zákazníka na doplnenie reklamácie o potrebné údaje s určením lehoty, ktorá nesmie byť kratšia ako 10 dní od doručenia výzvy. Ak Zákazník reklamáciu nedoplní, bude sa považovať za neoprávnenú.
11.6. Ak reklamáciu podáva v mene Zákazníka jeho splnomocnenec (zástupca), k reklamácii musí byť priložené aj písomné splnomocnenie podpísané Splnomocnencom na zastupovanie Zákazníka vo veci reklamácie a Zákazníkom.
11.7. Reklamácia musí byť uplatnená bez zbytočného odkladu po zistení nedostatkov.
11.8. Uplatnením reklamácie faktúry nezaniká povinnosť Zákazníka uhradiť faktúru v lehote splatnosti.
11.9. Poskytovateľ vybaví reklamáciu v čo najkratšom čase. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní od uplatnenia reklamácie (pokiaľ osobitný predpis neustanovuje inak). Uplatnením reklamácie sa rozumie deň doručenia písomnej reklamácie Poskytovateľovi v súlade s týmito OP.
11.10. V prípade neúplnej reklamácie podľa bodu 11.5 tohto článku 11., začína plynúť lehota 30 dní na vybavenie reklamácie odo dňa doručenia doplnenej reklamácie Zákazníkom v súlade s bodom 11.5. tohto článku 11.
12.1. Zmluva zaniká:
a) na základe dohody Zmluvných strán;
b) výpoveďou Zmluvy ;
c) odstúpením od Zmluvy z dôvodov podľa tohto článku 12. OP;
d) pripísaním peňažných prostriedkov na bankový účet Poskytovateľa, a to v prípade jednorazového nabíjania.
12.2. Zmluvu je možné ukončiť písomnou dohodou Zmluvných strán.
12.3. Každá Zmluvná strana je oprávnená vypovedať túto Zmluvu z akéhokoľvek dôvodu doručením písomnej výpovede tejto Zmluvy druhej Zmluvnej strane s výpovednou lehotou jeden kalendárny mesiac, ktorá začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola písomná výpoveď Zmluvy doručená druhej Zmluvnej strane.
12.4. Zmluvná strana je oprávnená od tejto Zmluvy odstúpiť, ak:
a) druhá Zmluvná strana podala na seba návrh na vyhlásenie konkurzu alebo
b) bol návrh na vyhlásenie konkurzu voči druhej Zmluvnej strane podaný treťou osobou, pričom dotknutá Zmluvná strana je platobne neschopná alebo je v situácii, ktorá odôvodňuje začatie konkurzného konania alebo
c) bol na majetok druhej Zmluvnej strany vyhlásený konkurz, alebo bol návrh na vyhlásenie konkurzu zamietnutý pre nedostatok majetku alebo
d) druhá Zmluvná strana vstúpila do likvidácie.
12.5. Účinnosť odstúpenia nastane doručením písomného oznámenia o odstúpení druhej Zmluvnej strane alebo neskorším dňom uvedeným v písomnom odstúpení od zmluvy zaslanom druhej Zmluvnej strany.
12.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy zostávajú zachované práva a povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy do dňa účinnosti odstúpenia.
12.7. Poskytovateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť prostredníctvom písomného odstúpenia v prípade:
a) ak je Zákazník v omeškaní s úhradou faktúry a túto neuhradil ani do lehoty uvedenej v upomienke od doručenia na jej uhradenie;
b) ak Zákazník poskytne nepravdivé údaje vo formulári na uzavretie Zmluvy;
c) zneužíva Služby v zmysle OP;
d) opakovane porušuje podmienky OP;
e) ak Zákazník nedoručí Poskytovateľovi podpísanú Zmluvu v lehote do 15 kalendárnych dní odo dňa doručenia Zmluvy a Karty;
f) ak Zákazník počas dvanástich (12) po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov ani raz nevyužil žiadnu zo Služieb;
g) ak dôjde k zablokovaniu Nabíjacej karty v prípadoch Neoprávneného používania Nabíjacej karty.
12.8. Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy písomným odstúpením od zmluvy zaslanom Zákazníkovi. Účinnosť odstúpenia nastane dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy Poskytovateľom Zákazníkovi alebo neskorším dňom uvedeným v písomnom oznámení Poskytovateľa o odstúpení zaslanom Zákazníkovi. Písomné oznámenie o odstúpení od Zmluvy Poskytovateľom sa považuje za doručené Zákazníkovi dňom prevzatia zásielky alebo dňom odmietnutia prevzatia zásielky alebo tretím dňom jej uloženia na pošte, aj keď sa Zákazník o uložení zásielky nedozvedel.
12.9. V prípade podstatného porušenia Zmluvy zo strany Poskytovateľa, a to v prípade, ak Poskytovateľ bezdôvodne poruší svoju povinnosť poskytovať Zákazníkovi Služby v súlade s podmienkami Zmluvy a týchto OP a túto povinnosť si nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote určenej Zákazníkom, je Zákazník oprávnený od Zmluvy písomne odstúpiť.
12.10. Účinnosť odstúpenia nastane doručením písomného oznámenia o odstúpení druhej Zmluvnej strane alebo neskorším dňom uvedeným v písomnom oznámení o odstúpení od zmluvy zaslanom Zákazníkovi.
12.11. Odstúpenie od Zmluvy alebo jej ukončenie z iného dôvodu sa nedotýka práva na uplatnenie nárokov vyplývajúcich z porušenia Zmluvy, vrátane oprávnenia na náhradu škody, zmluvnej pokuty, zmluvných ustanovení týkajúcich sa riešenia sporov medzi zmluvnými stranami a ostatných ustanovení, ktoré podľa Zmluvy alebo vzhľadom na svoju povahu majú trvať aj po ukončení Zmluvy. Ustanovenia vzťahujúce sa k vysporiadaniu vzájomných právnych vzťahov na základe Zmluvy zostávajú v platnosti do momentu ich vysporiadania.
13.1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť Program, vrátane ceny za Služby a rozsah a štruktúru Služieb, a to najmä v prípade (i) zmeny podmienok na trhu poskytovania Služieb, (ii) zvýšenia nákladov za poskytovanie Služieb, (iii) zmeny trhového a/alebo technologického vývoja Služieb, (iv) zmeny príslušnej legislatívy a (v) rozhodnutia príslušného orgánu štátnej správy.
13.2. Právne vzťahy Zmluvných strán, ktoré nie sú upravené v Zmluve a v OP sa riadia príslušnými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike, predovšetkým Obchodným zákonníkom.
13.3. Žiadna zo Zmluvných strán nemôže postúpiť alebo previesť svoje práva a povinnosti vyplývajúce z tejto Zmluvy ako celok alebo ich časť bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej Zmluvnej strany s výnimkou postúpenia pohľadávok Poskytovateľa voči Zákazníkovi vyplývajúcich zo vzťahu založeného Zmluvou.
13.4. Ustanovenia Zmluvy sú oddeliteľné. Ak sa počas trvania zmluvného vzťahu stane akékoľvek ustanovenie Zmluvy (alebo jeho časť) neplatné alebo nevynútiteľné v dôsledku zmeny platných právnych predpisov, nebude tým dotknutá platnosť ani vynútiteľnosť ostatných ustanovení tejto Zmluvy a Zmluvné strany sa zaväzujú rokovať s cieľom úpravy zmluvného vzťahu v zmysle novej právnej úpravy a nahradiť dotknuté ustanovenia novými, určenými právnou úpravou resp. zmenou tak, aby bol zachovaný účel Zmluvy a zámery Zmluvných strán obsiahnuté v pôvodných ustanoveniach.
13.5. Zmena identifikačných údajov Zmluvných strán zapisovaných do obchodného registra, ako aj číslo účtu, zmeny útvaru zodpovedného za uzatvorenie a plnenie Zmluvy sa nebudú považovať za zmeny vyžadujúce uzavretie písomného dodatku k tejto Zmluve. Zmluvná strana dotknutá zmenou je povinná zmeny týchto údajov písomne oznámiť druhej Zmluvnej strane bez zbytočného odkladu. Takto oznámená zmena nadobúda účinnosť dňom doručenia oznámenia druhej Zmluvnej strane.
13.6. Poskytovateľ má právo jednostranne meniť OP. Účinnosťou nových OP zaniká platnosť pôvodných OP. Poskytovateľ upovedomí Zákazníka o zmene OP zverejnením na Webovom sídle, minimálne 30 dní pred ich účinnosťou.
13.7. Poskytovateľ sa pri riadení svojich obchodných činností a vzťahov riadi princípmi zakotvenými v Etickom kódexe ZSE, ktorého znenie je zverejnené na internetovej stránke http://www.skupinazse.sk/sk/O-spolocnosti/Etika-a-transparentnost. Zákazník je povinný dodržiavať rovnaké zásady pri riadení svojich obchodných činností a pri riadení svojich vzťahov s tretími osobami.
13.8. Tieto OP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1. 4. 2025.